Hi, my name is Thinkie, welcome to my blog!
I'm a student in cultural studies, a museum enthusiast, a scrapbooker and an art journaler. I love to travel within Europe and I enjoy photography. You can read more about me on my homepage.

Blog

Trips & Travels

LinkedIn-profiel van Thinkie Batenburg-Mets weergevenMe @ Linked-In

Me @ Pinterest

Check out Cupcake's Flickr account!
Thinkie.

Maarten Batenburg
Museum Meermanno
Roeland van Wely

I live, I love, I create, I capture, I learn, I enjoy.

Ghent January 28 2011 / Gent 28 Januari 2011

On January 28 I travelled to Ghent by train. We had been there in 2008 (Day 1, Day 2, Day 3, Day 4), you might have seen some lo's with photo's from that trip on my blog recently. I was too early to check into the hotel so I walked around town for about an hour. I love this city, it's so full of history! I wished I had time to visit all the nice stores I came across, but limited myself to the art supply shop (I bought a white marker).

Op 28 januari reisde ik per trein naar Gent. We waren daar al eens in 2008 (Dag 1, Dag 2, Dag 3, Dag 4), de laatste tijd heb je op m'n blog wat lo's kunnen zien met foto's gemaakt tijdens dat tripje. Ik was te vroeg om in te checken bij het hotel dus ik liep een uurtje door de stad. Ik houd van deze stad, zo vol geschiedenis! Ik zou willen dat ik meer tijd had gehad om alle leuke winkeltjes te bezoeken, maar beperkte mezelf tot de winkel met kunstbenodigdheden (ik kocht een witte marker).

Someone started singing a christmas song about the birth of Jesus when he saw me taking this photo ;-)

Iemand begon een kerstliedje over de geboorte van Jezus te zingen toen hij me deze foto zag nemen ;-)

Cupcake was very happy to be back in Ghent, where he spent his very first vacation just after his creation.

Cupcake was erg blij terug te zijn in Gent, waar hij kort na zijn wording zijn allereerste vakantie doorbracht.

I checked in at Hotel Flandria, the same hotel we stayed in last time. We were housed in some sort of student residence across the street from the hotel. That explained the noisy neighbours we had last time (we were on the street corner that time, underneath the student residence, and there were soccer championships). But this time we didn't have any problems.
After checking out the room and leaving some of the stuff from my backpack I headed out again, to visit the MIAT: a museum for industrial archaeology and textiles. I learned about the industrial history of Ghent and about the circumstances under which the labourers worked and how they evolved over time. I also saw a collection of printing presses, starting with old ones like I had seen in Museum Plantin-Moretus, and newer ones, so I got an idea on how they evolved over time.
If you're interested in old photographs and/or industrial heritage, you might wat to check out the MIAT Image Database.

Ik checkte in bij Hotel Flandria, hetzelfde hotel als waar we de vorige keer verbleven. We werden ondergebracht in een studentenkot aan de overkant van de straat. Dat verklaarde de luidruchtige buren de vorige keer (we zaten toen op de hoek van de straat onder het studentenkot, en er waren voetbalkampioenschappen). Maar deze keer hebben we nergens last van gehad.
Nadat ik de kamer had gezien en er wat spullen uit m'n rugzak had achtergelaten ging ik weer op pad, om het MIAT te bezoeken; een museum voor industriŽle archeologie. Ik leerde over het industriŽle verleden van Gent en over arbeidsomstandigheden en hoe die door de jaren heen evolueerden. Ik zag ook een collectie drukpersen, beginnend met oude persen zoals ik in Museum Plantin-Moretus had gezien, en nieuwere, dus ik kreeg een beeld van de ontwikkelingen in de loop der tijd.
Als je geÔnteresseerd bent in oude foto's of industrieel erfgoed dan vind je het misschien leuk om de MIAT Beeldbank te bekijken.

Maarten called to tell me he was arriving ahead of schedual, so I left the museum and we met up. We got some dinner: shoarma (the guy had us waiting for ages but it tasted good) and we got some eggplant pasta that we tried to heat up in the hotelroom, it wasn't a huge succes but we got it lukewarm and it tasted okay. And then it was time to head out for the thing this little trip was all about, about which I will tell you in later posts! ;-P

Maarten belde om me te vertellen dat hij eerder dan gepland aankwam, dus ik verliet het museum en liep hem tegemoet. We haalden wat avondeten: shoarma (de shoarmagast liet ons een eeuwigheid wachten maar het smaakte goed) en we haalden wat pasta met aubergine die we probeerden op te warmen op het electrische pitje in de hotelkamer, het was niet echt een succes maar we kregen hem lauw en hij smaakte ok. En toen was het tijd om er op uit te gaan voor het hoofddoel van dit reisje, waarover ik je in latere posts meer zal vertellen! ;-P

Geplaatst op 11-03-2011.
Meer berichten over

Reactie van 1

Reactie geplaatst op 2014-07-05.

Jouw reactie

compulsary, will not be shown.
to confirm sender; spam-protection.